..........

Jag och Sara hyrde "Across the universe" igår. Vi orkade dock inte ens se halva filmen innan vi stängde av och sjöng till originalen av låtarna istället. Att döma av det lilla jag såg, känns det som att den är ganska överskattad, men jag ska ge den en chans till någon dag när jag känner mig mindre speedad. Jag tycker oftast att det är jobbigt att kolla på film och tv. Kan inte koncentrera mig på någonting och har fått jättesvårt för att sitta still långa stunder. Förra veckan var jag tvungen att gå ut från en lektion och ta en promenad för att jag hade så mycket krypningar i kroppen. För att överhuvudtaget klara av att sitta och lyssna, måste jag gunga fram och tillbaka och pilla och trumma på saker. Jag känner mig som ett adhd-barn. Ibland undrar jag seriöst om jag har adhd också. Fast de olika neuropsykiatriska funktionshindren har ju många gemensamma drag och de där symptomen kan nog även ha med AS att göra. Sedan gör väl stressen att det förvärras, för det är ju inte ALLTID såhär och det var nog inte lika ofta när jag var yngre. Jag minns dock att jag alltid har känt dessa krypningar när jag har varit tvungen att lyssna på/göra något jag inte är intresserad av. Jag kan verkligen inte koncentrera mig på sådant som inte fångar mitt intresse, hur mycket jag än vill.

Det gick ganska bra att sjunga i fredags. Mina föräldrar blev imponerade av att jag klarade det så bra med tanke på att jag hade hört låtarna för första gången samma dag. ^^

Usch vad jag inte tycker om att köpa vinterkläder. Särskilt inte skor. Det finns verkligen inga vinterskor som jag tycker är snygga och som känns som jag. Var på Kupolen och letade efter ett par igår, men hittade såklart inga . Däremot en klänning som var så tight att det nästan kändes som att revbenen skulle krossas när jag satte på mig den, och det går knappt att andas i den, men jag har letat efter precis en sådan klänning jättelänge och jag kände mig snygg i den, så jag köpte den ändå. :oP




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0