Tecken på att din hjärna är överbelastad

(Hittade denna lista i en gammal Expressen som jag av någon anledning hade sparat... Kanske lite tjatigt med tre inlägg på rad om detta, men det känns bara så skönt att jag äntligen kan få ur mig det... och så vill jag förklara så bra som möjligt för dem som vill försöka förstå...)


*Sömnsvårigheter


*Virrig och disträ


*Klarar bara en sak i taget. Tappar tråden direkt om du blir störd. Kan inte organisera och hålla reda på familjens tider eller vad du ska handla.


*Vardagliga situationer blir plötsligt främmande, till exempel:

Du går fel.

Plötsligt är du på en plats men vet inte hur du hamnade där.

Hittar inte till jobbet trots att du kört den vägen hundratals gånger.

Vet inte hur man lägger i backen i bilen.

Lägger glödlampan i kylen.

Kan inte läsa recept.


*Tål inte stimuli: Du kan inte lyssna på musik. Klarar inte att tala om andra sitter runt och talar om annat samtidigt.


*Kan inte lära nytt: Du läser en text men kan inte ta in och sortera informationen.



Sedan stod det även om en del fysiska symptom som jag också ofta har känt de senaste åren (t.ex andnöd och yrsel)... Men precis så där är det! På något sätt känns det så förbannat skönt att känna igen sig... Nu är frågan vad exakt jag ska göra för att ta mig ur det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0