Garderobsutrensning

Jag har börjat städa och packa lite inför flytten. Har bland annat äntligen fått tummen ur och rensat ur garderoben. Jag lyckades få ihop 121 plagg som jag antingen ska slänga eller ge bort till välbehövande. Förstår verkligen inte hur jag kan ha så mycket hemska kläder och varför jag inte har kunnat göra mig av med dem tidigare! Det var gräsligt fula klänningar och kjolar,  toppar i typ xxs som slutade strax under brösten (inte för att de ska vara så, utan för att jag inte kan ha dem längre) men som jag inte har velat inse att jag förmodligen aldrig kommer att kunna, eller ens vilja, använda igen.... och så var det en massa baggyjeans, stora tröjor, skjortor m.m från min period då jag ville försöka se butchig ut (vilket jag tyvärr aldrig kommer att lyckas med hur maskulina kläder jag än sätter på mig) och handlade alla mina kläder på herravdelningen. Byxorna var sisådär 3-4 storlekar för stora och såg verkligen inte kloka ut.
Några plagg var dock riktigt jobbiga att slänga: en hippieaktig topp och ett par jätteutsvängda 70-talsjeans som var mina absoluta favvosar när jag gick i åttan. Det var en sorg att göra mig av med dem.

Kommentarer
Postat av: lisso

måste ju kika in till din blogg :) Hoppas du mår bra! Kram Lisso

2008-07-26 @ 22:31:06
URL: http://lisso.blogg.se/
Postat av: mulle

meh , du kan inte bara slänga kläder fattar du väl! :P det går alltid att sy om/in/ut/upp/ner :P hehe jag har galet mycket kläder och KAN inte slänga nåt. Även fast det är någon topp i ministorlek som sluter strax under brösten :P

2008-07-27 @ 03:20:10
URL: http://www.mulles.net
Postat av: Sanna

det är väl klart att man kan slänga kläder!!! ut med skiten bara! ju mer fult som kommer bort desto finare blir man själv att känna sig. så upplevde jag iallafall min garderobsrensning. tänk dig själv, att BARA ha fina kläder. som man ser bra ut i. kan det bli bättre?



tycker det är toppen att du har en blogg Erika. orka skriv i den då och då iallafall..det är så roligt att läsa vad du har för dig.



Puss på dig. Jag älskar dig (även om jag hör av mig sällan) Du är och förblir alltid en av de allra allra bästa. Underbara du!

2008-07-28 @ 19:16:36
URL: http://minoru.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag har också haft jättesvårt för att slänga kläder, men det är ju precis som Sanna B säger: man känner sig snyggare när man får bort allt gammalt fult som ligger och skräpar (fast jag har nog fortfarande kvar ett och annat plagg som borde ha åkt med, men som får stanna i åtminstone några månader till :oP). Jag ska nog rensa ur lite andra grejer också. Det känns som att man må något sätt rensar i sitt psyke samtidigt.. Det blir lite mer ordning i huvudet när man har ordning runtomkring sig.



Jag älskar dig också, fina du. Du är en av mina allra bästa också. BÅDA Sannorna är det. Eller nej... ALLA Sannorna. :o) PUSS på er!

2008-07-29 @ 17:13:37
URL: http://beatlemania.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0