Någonting nytt är på väg...

Det här med blogg är nog inte riktigt min grej egentligen och om jag känner mig själv rätt så kommer jag nog inte orka skriva i den särskilt ofta, men men...

Nu är jag tillbaka i Stockholm igen efter tre veckor i Dalarna (en vecka i Orsa med Kransenfolket och två hos familjen i Borlänge). Eller ja.. det var snart en vecka sedan jag kom tillbaka, men dagarna går fortare än någonsin nu, så det känns som att det var igår.
Som vanligt gjorde jag inte ens hälften av det jag hade planerat att göra i Borlänge. Hade bland annat tänkt passa på att träffa alla vänner som jag knappt har sett de senaste två åren, men förutom en underbar kväll med Hanna, Adam och Örebro-Sanna (vad glad jag är att du kom, älskade aprikos!), samt en middag och shoppingrunda med Linn, blev det inget kompisumgänge överhuvudtaget. Även om det var några jag hade sett fram emot att se mer av under de där veckorna, känns det inte som att det gjorde så mycket. Jag behövde nog vara för mig själv ett tag.

Större delen av den här sommaren har jag varit i ungefär samma tillstånd som förra sommaren. Det har känts som att jag har behövt extra mycket tid för mig själv och jag har inte riktigt känt något behov av att umgås med folk. Stundtals är jag så mycket i min egen värld att jag känner mig avskild från den yttre världen. Det är som att jag betraktar den genom en glasruta som jag vissa stunder (dock inte hela tiden) vill men inte kan slå sönder. Jag kan höra vad människorna där utanför säger och de kan höra vad jag säger, men det hörs ganska otydligt. Vi kan inte riktigt nå fram till varandra.
Den där känslan som är som feber i huvudet, kommer oftare och starkare än vanligt och jag har svårt både för att ta in och ventilera ut information. Framför allt det sistnämnda.
Jag har svårt för att hitta orden när jag pratar med folk och kan inte koncentrera mig på något.
Det känns som att jag går omkring och är febrig och berusad hela tiden. Fast bara psykiskt. Jag är seg i huvudet, men min kropp är nog piggare än någonsin. Och jag mår (förutom vissa korta stunder) absolut inte dåligt - tvärtom! Jag gör ständigt nya positiva insikter och det känns som att det mesta är på väg åt rätt håll. Faktiskt så tror jag att det är mycket det som orsakar detta tillstånd. Varje gång jag har känt mig avskärmad från världen under en längre tid, på det sätt jag gör nu, har det slutat med en stor positiv förändring av något slag. Jag har bearbetat något utan att jag, under tiden det har pågått, har varit riktigt medveten om exakt vad. Förhoppningsvis är det likadant denna gång, så snart kommer jag att ha gjort en ny viktig insikt. *väntar med spänning* :o)

Nu är det bara en månad kvar till jag flyttar till Norrköping också! Det är galet vad fort tiden går...


Kommentarer
Postat av: Simon

Vad händer i Norrköping? :)

2008-07-26 @ 18:59:44
URL: http://www.simonlog.com
Postat av: mulle

Det var roligt att träffa dig! roligt att du orkade ses :D:D jag blev jätteglad!

yay , tiden går fort. hur känns det att behöva lämna kransen då?

PUSS

2008-07-27 @ 03:18:12
URL: http://www.mulles.net
Postat av: Erika

Jag ska ju börja på folkhögskola. Har jag inte berättat det, Simon? :o)



Att lämna Kransen känns riktigt jobbigt. Jag ser jättemycket fram emot Norrköping, men när jag tänker på att det innebär att jag måste lämna Stockholm och Kransen, känns det sorgligt. Fast även skönt på vissa sätt.



2008-07-29 @ 16:20:20
URL: http://beatlemania.blogg.se/
Postat av: Simon

Jo, just det, det har du ju visst gjort. Minnet är bra men kort :p

2008-07-29 @ 23:58:53
URL: http://www.simonlog.com
Postat av: mulle

ja jag förstår att det måste kännas trist , jag tyckte liksom det var sorligt att sluta mellanstadiet, högstadiet och gymnasiet. hehe :P

2008-07-30 @ 11:57:35
URL: http://www.mulles.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0