Trallala

Jag och min syster Sara sjöng och spelade i flera timmar igår. Hon och Malin har ett musikrum med gitarrer, trummor, synth och mickar (jag är så avundsjuk!), där vi brukar spendera rätt mycket tid när jag är där. Det finns inget jag mår så bra av som att hålla på med musik. Särkilt när jag gör det med systrarna. Jag , pappa, Malin och Sara ska sätta ihop ett band (vilket vi iofs har sagt länge, men det går lite trögt att komma igång). Jag blir sådär tokglad och överentusiastisk när jag tänker på det, för jag älskar verkligen att sjunga med dem! De är så oerhört musikaliska allihopa. Jag blir nästan lite arg på dem för att de (särskilt pappa) inte verkar förstå HUR bra de är.

Jag funderar på att skaffa en synth. :o) Testade syrrornas igår (jag var rätt duktig för att inte kunna spela. ^^ *skryter* )
och insåg hur mycket lättare det är att hitta tonerna på tangenter än på en gitarr. Tror att jag skulle ha lite lättare för att lära mig piano/synth, faktiskt. Usch vad jag ångrar att jag inte har börjat spela tidigare! Det är visserligen aldrig försent, men ju senare man börjar desto svårare är det ju att bli riktigt bra på något. Jag klarar inte av att vara dålig eller halvbra på något (särskilt inte om det är något jag tycker är roligt och som jag tycker att jag borde vara bra på) och blir alltid så sur för att jag inte kan vara världsbäst på en gång. :oP


Jag träffade Linn och Anton igår också. Linns nya lägenhet var hur fin som helst. Och stor! Det är helt galet hur mycket billigare det är att bo här än i Stockholm. En sådan lägenhet skulle man aldrig ha råd med där.


Kommentarer
Postat av: EnglaLinnéa

Hej gumman!

Kul att du har skaffat en blogg:) Typiskt att vi inte har träffats något i sommar. Hoppas att allting går bra med flytt och skola m.m. Vi ses så småningom. Saknar dig! Puss// Linnéa

2008-08-22 @ 20:52:46
URL: http://lafaffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0