Trött på idioter

Finns det något bättre än att komma hem och mötas av en lillebror som kastar sig i armarna på en och skriker: "JAG HAR LÄNGTAT EFTER DIG!"? :o)


Jag är så trött på att vissa tycks tro att de måste vara övertydliga när de pratar med mig, bara för att jag har Asperger. De snuttegullar med en som om man vore ett litet barn och måste efter var och varannan mening försäkra sig om att man har förstått rätt. Dessutom anser de sig alltid ha tolkningsföreträde eftersom Aspergare ju är sådana som tolkar allt fel. Herregud, jag är inte förståndshandikappad. Och även om jag vore det, hade det inte gett dem någon rätt att behandla mig på det sättet. Ibland kan det dock vara ganska roande att driva med sådana människor (ja, om de ska ta sig rätten att placera mig i något jävla fack, tänker jag fanimig kategorisera dem också) för de är nästan alltid extremt dåliga på att uppfatta ironi. Särskilt när det kommer från en sådan som mig, för inte kan väl en Aspergare förstå eller än mindre använda sig av ironi. ;oP


Kommentarer
Postat av: mulle

vilka dumma människor det finns! Hoppas att jag inte är en av dom! :)

2008-08-17 @ 16:41:00
URL: http://www.mulles.net
Postat av: Erika

Haha, det hade du märkt om jag tyckte. :o)Jag har ganska svårt för att låta bli att visa när jag är irriterad på folk. :oP

2008-08-18 @ 22:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0